Аналіз роботи практичного психолога, соціального
педагога Новолабунської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
за 2016-2017 навчальний рік
З метою
оптимізації умов для формування особистості учнів соціально-психологічна служба
Новолабунської ЗОШ І-ІІІ ст. спрямовувала свою діяльність
на забезпечення індивідуального підходу до всіх учасників навчально-виховного
процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення.
Соціально – психологічна служба школи у 2016 — 2017 н. р. ставила перед собою такі завдання:
- виявлення труднощів учнів, які перешкоджали їх ефективному навчанню та взаємодії у шкільному колективі;
- дослідження індивідуальних особливостей учнівських колективів та окремих учнів, яке сприяло їх інтеграції у шкільне середовище;
- співпраця з педагогами школи, надання їм рекомендацій для всебічного розвитку та успішної взаємодії з учнями під час навчально-виховного процесу;
- підтримка учнів, які опинились в складних життєвих обставинах та потребують додаткової уваги і соціально-психологічного супроводу;
- сприяння професійному самовизначенню учнів старших класів;
- просвіта батьківських колективів для покращення взаємодії з учнями на різних вікових етапах.
Практичним психологом, соціальним педагогом здійснювалася діяльність, спрямована на роботу з учнями, педагогами та батьками, за наступними напрямками: психодіагностична, консультаційна, корекційно — відновлювальна та розвивальна робота, психологічна просвіта.
Соціально – психологічна служба школи у 2016 — 2017 н. р. ставила перед собою такі завдання:
- виявлення труднощів учнів, які перешкоджали їх ефективному навчанню та взаємодії у шкільному колективі;
- дослідження індивідуальних особливостей учнівських колективів та окремих учнів, яке сприяло їх інтеграції у шкільне середовище;
- співпраця з педагогами школи, надання їм рекомендацій для всебічного розвитку та успішної взаємодії з учнями під час навчально-виховного процесу;
- підтримка учнів, які опинились в складних життєвих обставинах та потребують додаткової уваги і соціально-психологічного супроводу;
- сприяння професійному самовизначенню учнів старших класів;
- просвіта батьківських колективів для покращення взаємодії з учнями на різних вікових етапах.
Практичним психологом, соціальним педагогом здійснювалася діяльність, спрямована на роботу з учнями, педагогами та батьками, за наступними напрямками: психодіагностична, консультаційна, корекційно — відновлювальна та розвивальна робота, психологічна просвіта.
На початку навчального року було створено банк даних
дітей пільгових категорій, оформлено соціальні паспорти класів та
загальношкільний паспорт школи.
З метою визначення рівня готовності до школи, було проведено
діагностування першокласників, в результаті якого було виявлено, що в цілому рівень готовності дітей до школи –
достатній та проведена корекційна робота за програмою «Казкова школа». Також
проводилось анкетування, консультування
та просвітницька робота з класоводом та батьками.
За результатами
діагностичних досліджень, спрямованих на визначення рівня адаптації
п’ятикласників, було видно, що адаптаційний період пройшов успішно. Хоч
психологічна адаптація відбулася в більшій мірі, ніж соціальна.
Корекційно-розвивальна робота проводилась за програмою «Світ п’ятикласника».
Щотижня з учнями
початкової школи проводились різноманітні психологічні ігри та вправи,
спрямовані на розвиток мислення, пам’яті, уваги.
Протягом
року вивчались
інтереси і схильності учнів школи. В результаті досліджень виявилось, що в учнів
молодшої школи переважають такі інтереси, як малювання, танці, співи, спорт,
іноді читання, мови
математики; в учнів середньої ланки школи – комп’ютерні ігри, спорт, музика,
танці, іноді рукоділля, математика,
читання; в учнів старших класів – інформатика,
правознавство, фізкультура. Учні старших класів виявляють інтерес до таких видів
діяльності як техніка, електротехніка, інформатика, медецина, журналістика,
педагогіка, право.
Для
учнів 9 і 11 класів проведена діагностика професійної спрямованості і
відповідна профорієнтаційна робота: довірчі бесіди зі школярами за результатами
тестування, рольові ігри, тренінгові заняття.
Предметні
тижні у школі розпочались із тижня соціально-психологічної служби «Тиждень
психології», який включав години психолога, цікаві вікторини, конкурси,
тренінгові та корекційно-розвивальні заняття та ігри та у якому були задіяна
усі учасники навчально-виховного процесу. В рамках тижня також було проведено 2
відкритих заняття: «Справжній друг» з учнями 4-го класу та «Дорога в країну
професій» гра-змагання між учнями 7-го та 6-го класів.
Протягом
навчального року практичний психолог, соціальний педагог брала участь у
батьківських зборах, педагогічних нарадах. Також розробила і провела районний психолого-педагогічний
семінар «Стрес та психологічна рівновага в педагогічній діяльності». Створила інтернет-блог
«Психологічна служба Новолабунської загальноосвітньої школи», де періодично
висвітлювала свою діяльність у школі.
Систематично
оновлювалась стендова інформація для усіх учасників навчально-виховного
процесу, розроблялись рекомендації.
В
2017-2018 навчальному році планую продовжувати роботу по соціальному захисту
дітей, по профілактиці та корекції девіантної поведінки дітей. Проводити
індивідуально-психологічну роботу з усіма учасниками навчально-виховного
процесу, пов’язаного з охороною їх здоров’я шляхом консультацій, спрямованих на
розв’язання проблем особистого життя, корекції та проектування життєвого шляху
індивідуальності. Проводити просвітницько-пропагандистську роботу з підвищення
психологічної культури вчителів та
батьків.
Немає коментарів:
Дописати коментар