неділя, 26 листопада 2017 р.

Аналіз роботи практичного психолога, соціального педагога Новолабунської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
за 2016-2017 навчальний рік

З метою оптимізації умов для формування особистості учнів соціально-психологічна служба Новолабунської ЗОШ І-ІІІ ст.  спрямовувала свою діяльність на забезпечення індивідуального підходу до всіх учасників навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення.
          Соціально – психологічна служба школи у 2016 — 2017 н. р. ставила перед собою такі завдання:
- виявлення труднощів учнів, які перешкоджали їх ефективному навчанню та взаємодії у шкільному колективі;
- дослідження індивідуальних особливостей учнівських колективів та окремих учнів, яке сприяло їх інтеграції у шкільне середовище;
- співпраця з педагогами школи, надання їм рекомендацій для всебічного розвитку та успішної взаємодії з учнями під час навчально-виховного процесу;
- підтримка учнів, які опинились в складних життєвих обставинах та потребують додаткової уваги і соціально-психологічного супроводу;
- сприяння професійному самовизначенню учнів старших класів;
- просвіта батьківських колективів для покращення взаємодії з учнями на різних вікових етапах.
         
Практичним психологом, соціальним педагогом здійснювалася діяльність, спрямована на роботу з учнями, педагогами та батьками, за наступними напрямками: психодіагностична, консультаційна, корекційно — відновлювальна та розвивальна робота, психологічна просвіта.
На початку  навчального року було створено банк даних дітей пільгових категорій, оформлено соціальні паспорти класів та загальношкільний паспорт школи.
З метою визначення рівня готовності до школи, було проведено діагностування першокласників, в результаті якого було виявлено, що в цілому рівень готовності дітей до школи – достатній та проведена корекційна робота за програмою «Казкова школа». Також проводилось анкетування,  консультування та просвітницька робота з класоводом та батьками.
За результатами діагностичних досліджень, спрямованих на визначення рівня адаптації п’ятикласників, було видно, що адаптаційний період пройшов успішно. Хоч психологічна адаптація відбулася в більшій мірі, ніж соціальна. Корекційно-розвивальна робота проводилась за програмою «Світ п’ятикласника».
Щотижня з учнями початкової школи проводились різноманітні психологічні ігри та вправи, спрямовані на розвиток мислення, пам’яті, уваги.
Протягом року вивчались інтереси і схильності учнів школи. В результаті досліджень виявилось, що в учнів молодшої школи переважають такі інтереси, як малювання, танці, співи, спорт, іноді читання, мови математики; в учнів середньої ланки школи – комп’ютерні ігри, спорт, музика, танці,  іноді рукоділля, математика, читання; в учнів старших класів – інформатика,  правознавство, фізкультура. Учні старших класів виявляють інтерес до таких видів діяльності як техніка, електротехніка, інформатика, медецина, журналістика, педагогіка, право.
Для учнів 9 і 11 класів проведена діагностика професійної спрямованості і відповідна профорієнтаційна робота: довірчі бесіди зі школярами за результатами тестування, рольові ігри, тренінгові заняття.
Предметні тижні у школі розпочались із тижня соціально-психологічної служби «Тиждень психології», який включав години психолога, цікаві вікторини, конкурси, тренінгові та корекційно-розвивальні заняття та ігри та у якому були задіяна усі учасники навчально-виховного процесу. В рамках тижня також було проведено 2 відкритих заняття: «Справжній друг» з учнями 4-го класу та «Дорога в країну професій» гра-змагання між учнями 7-го та 6-го класів.
Протягом навчального року практичний психолог, соціальний педагог брала участь у батьківських зборах, педагогічних нарадах. Також розробила і провела районний психолого-педагогічний семінар «Стрес та психологічна рівновага в педагогічній діяльності». Створила інтернет-блог «Психологічна служба Новолабунської загальноосвітньої школи», де періодично висвітлювала свою діяльність у школі.
Систематично оновлювалась стендова інформація для усіх учасників навчально-виховного процесу, розроблялись рекомендації.


В 2017-2018 навчальному році планую продовжувати роботу по соціальному захисту дітей, по профілактиці та корекції девіантної поведінки дітей. Проводити індивідуально-психологічну роботу з усіма учасниками навчально-виховного процесу, пов’язаного з охороною їх здоров’я шляхом консультацій, спрямованих на розв’язання проблем особистого життя, корекції та проектування життєвого шляху індивідуальності. Проводити просвітницько-пропагандистську роботу з підвищення психологічної культури вчителів  та батьків.

Немає коментарів:

Дописати коментар