понеділок, 27 листопада 2017 р.

Аналітична довідка

Аналітична довідка за результатами
проведення психодіагностичного дослідження рівня адаптації учнів 1-го класу Новолабунської ЗОШ до навчання у школі

Тема дослідження: дослідження рівня адаптації учнів 1-го класу до навчання у школі.

Мета дослідження: виявлення дітей, які потребують додаткової уваги вчителя та психолога.

Завдання дослідження:

-                     організувати та провести психологічне обстеження першокласників (визначити рівень тривожності, агресивності, самооцінки та психологічного захисту);
-                     виявити групи школярів, які відчувають складність у адаптації та визначити характер та природу складностей у кожному випадку;
-                     визначити шляхи надання допомоги школярам, які відчувають складність у процесі адаптації;
-                     визначити шляхи та способи психолого-педагогічної підтримки школярів, які успішно адаптувалися у шкільному середовищі.

1.     Перелік методик: методика Керна-Йєрасика, методика «Вербальне мислення» Л.Венгера, проективна методика «Малюнок сім’ї», анкетування батьків, анкетування класовода, спостереження за класом на уроках та під час перерви.

2.     Результати дослідження:

Клас
Високий рівень адаптації
Середній рівень адаптації
Низький рівень адаптації
1клас –
19 учнів
16 учнів (83%)
2 учні (11%)
1 учень (6%)


3.                Висновки:

16 учнів 1 класу (83%) мають високий рівень адаптації до навчання у школі. Такі учні позитивно ставляться до школи, вимоги вчителя сприймають адекватно, навчальний матеріал засвоюють легко; розв'язують ускладненні завдання, старанні, уважно слухають вказівки, пояснення вчителя; виконують доручення без зовнішнього контролю, виявляють великий інтерес до самостійної навчальної роботи, готуються до всіх уроків; займають в класі високе статусне становище
  2 учні (11%) мають середній рівень. Ці учні позитивно ставляться до школи, її відвідування не викликає негативних емоцій, розуміють навчальний матеріал, якщо вчитель пояснює його детально і наочно; засвоюють основний зміст навчальних програм, самостійно розв'язують типові задачі, зосереджені і уважні при виконанні завдань, але при умові контролю з боку дорослих; зосереджені тільки тоді, коли займаються чимось цікавим; готуються до уроків і виконують домашні завдання майже завжди; дружать з багатьма однокласниками.
1 учень (6%) з низьким рівнем адаптації. Дитина  байдуже ставиться до школи; спостерігаються  деякі порушення дисципліни; новий матеріал засвоює фрагментарно; знає по прізвищах і іменах не всіх однокласників.

4.     Рекомендації:

Вчителям: Здійснювати індивідуальний підхід у роботі з учнями. Намагатися створювати атмосферу доброзичливості і комфорту в класі. Розвивати в учнів мотивацію до успішного навчання та пізнавальну активність. Підтримувати дітей, при нагоді хвалити, заохочувати.

Батькам: Цікавитися справами дитини у школі і підтримувати. Важливо, щоб самооцінка дитини була чимось підкріплена, щоб дитина знала, що вона багато вміє, багато знає, багато може, допомагати їй розкрити свої здібності у навчанні. Не загострювати увагу на можливих неприємностях у школі, але при цьому не залишати поза увагою можливі труднощі, що виникли в процесі адаптації дитини.

Психологу: Створення психолого-педагогічних умов для розвитку особистості дитини та її успішного навчання: індивідуальні та групові програми психологічного розвитку, робота з тривожними дітьми та дітьми, що мають труднощі у адаптації до навчання в школі. Проведення психолого-педагогічних консиліумів. Виступи на семінарах, батьківських зборах.



Директор школи                                            Свінціцька М. С.

Практичний психолог                                    Олійник Т. М.

Немає коментарів:

Дописати коментар