Аналітична довідка
за результатами
проведення
психодіагностичного дослідження рівня адаптації учнів 1-го класу Новолабунської
ЗОШ до навчання у школі
Тема дослідження: дослідження
рівня адаптації учнів 1-го класу до навчання у школі.
Мета дослідження: виявлення
дітей, які потребують додаткової уваги вчителя та психолога.
Завдання дослідження:
-
організувати та провести психологічне обстеження першокласників (визначити
рівень тривожності, агресивності, самооцінки та психологічного захисту);
-
виявити групи школярів, які відчувають складність у адаптації та визначити
характер та природу складностей у кожному випадку;
-
визначити шляхи надання допомоги школярам, які відчувають складність у
процесі адаптації;
-
визначити шляхи та способи психолого-педагогічної підтримки школярів, які
успішно адаптувалися у шкільному середовищі.
1.
Перелік методик: методика Керна-Йєрасика,
методика «Вербальне мислення» Л.Венгера, проективна методика «Малюнок сім’ї»,
анкетування батьків, анкетування класовода, спостереження за класом на уроках
та під час перерви.
2.
Результати дослідження:
Клас
|
Високий рівень адаптації
|
Середній рівень адаптації
|
Низький рівень адаптації
|
1клас –
19 учнів
|
16 учнів (83%)
|
2 учні (11%)
|
1 учень (6%)
|
3.
Висновки:
16 учнів 1 класу (83%) мають
високий рівень адаптації до навчання у школі. Такі учні позитивно ставляться до
школи, вимоги вчителя сприймають адекватно, навчальний матеріал засвоюють
легко; розв'язують ускладненні завдання, старанні, уважно слухають вказівки,
пояснення вчителя; виконують доручення без зовнішнього контролю, виявляють
великий інтерес до самостійної навчальної роботи, готуються до всіх уроків;
займають в класі високе статусне становище
2 учні (11%) мають середній рівень. Ці учні позитивно ставляться до
школи, її відвідування не викликає негативних емоцій, розуміють навчальний
матеріал, якщо вчитель пояснює його детально і наочно; засвоюють основний зміст
навчальних програм, самостійно розв'язують типові задачі, зосереджені і уважні
при виконанні завдань, але при умові контролю з боку дорослих; зосереджені
тільки тоді, коли займаються чимось цікавим; готуються до уроків і виконують
домашні завдання майже завжди; дружать з багатьма однокласниками.
1 учень (6%) з низьким рівнем адаптації. Дитина байдуже
ставиться до школи; спостерігаються деякі порушення дисципліни;
новий матеріал засвоює фрагментарно; знає по прізвищах і іменах не
всіх однокласників.
4.
Рекомендації:
Вчителям: Здійснювати індивідуальний підхід у роботі з учнями. Намагатися
створювати атмосферу доброзичливості і комфорту в класі. Розвивати в учнів
мотивацію до успішного навчання та пізнавальну активність. Підтримувати дітей,
при нагоді хвалити, заохочувати.
Батькам: Цікавитися справами дитини у школі і підтримувати.
Важливо, щоб самооцінка дитини була чимось підкріплена, щоб дитина знала, що
вона багато вміє, багато знає, багато може, допомагати їй розкрити свої
здібності у навчанні. Не загострювати увагу на можливих неприємностях у школі,
але при цьому не залишати поза увагою можливі труднощі, що виникли в процесі
адаптації дитини.
Психологу: Створення психолого-педагогічних умов для розвитку
особистості дитини та її успішного навчання: індивідуальні та групові програми
психологічного розвитку, робота з тривожними дітьми та дітьми, що мають
труднощі у адаптації до навчання в школі. Проведення психолого-педагогічних консиліумів.
Виступи на семінарах, батьківських зборах.
Директор школи Свінціцька М. С.
Практичний психолог Олійник Т. М.
Немає коментарів:
Дописати коментар